Hola!

On Apr/27/2005, jagtu wrote:

> La Catux crec que no la tinc hi era a la taula per? no el vaig agafar, per? si
> que vaig estar a la taula on hi havia alguns il?lustrats que en sabien un pou,

anava a dir que potser haviem xerrat, però si vas parlar amb algun
il·lustre no crec que fos jo :)

> be no em vull allargar per? crec que sembla que en els col?leccioni els Linux,
> pero mai l?he tingut instal?lat en el meu ordinador principal com he dit el
> tinc en un port?til vell que el tinc gaireb? sols per Windows 98 amb Office 97
> com a m?quina d?escriure i poca cosa mes i el dit Mandrake 7.

ah ok... però llavors no li demanis a linux el què li demanes (de
velocitat) a l'equip principal, etc.

> Lo de traduir jo l?ajuda de Gimp dons ?va ser que no? aix? es feina dels que
> han tradu?t el programa no per que jo no ho pogu?s fer si sabes prou angles
> per? si diuen  Gimp est? en catal? s?ent?n que si necessites ajuda tamb? la
> tinguis en catal? es b?sic crec jo.

bé, jo no he dit que ho tradueixis tu, he comentat que a Catux hi havia
qui volia traduir coses i els va semblar (a mi també) que les
aplicacions principals d'escriptori estaven traduides, però no vem mirar
les ajudes per exemple o aplicacions de video.

Apart, tal com dius, tu sí que podries fer-lo servir tot i l'ajuda en
anglés, així que no és una "excusa" (que no s'em mal-interpreti!!!!)
vàlida.

Vaja, com si dic que no faig servir Windows perquè no funciona amb
màquines PPC (arquitectura que utilitza Apple) i jo tinc un Pentium...

Sobre el tema que és bàsic o no, imagino que la gent que tradueix Gimp
al català els hi falten mans per fer també l'ajuda, igual que amb
l'ajuda del Openoffice (surt en castellà, no?)

> Per treballar en Linux has de defensar-te be en angles, dons gaireb? totes les
> 8000 aplicacions (mes menys ) que te la Debian son en angles i com to fas
> aix?.

al portàtil que és on faig feina hi tinc instal·lades 937 paquets, i
moltes són servidors de temes variats i no aplicacions d'usuari (vull
dir, si tan sols els 1000 paquets més utilitzats fossin en català seria
més que suficient)

Tota la interfície de cara l'usuari la tinc en català, menys un programa
que es diu gqview que està en anglés però ja està traduit al català...

Navegador, Openoffice, psi, xmms, icewm (el meu gestor de finestres),
etc.

Les ajudes no tal com comentes, però no veig imprescindible saber
anglès.

Fa mesos quan pensavem amb companys què podien traduir em vaig donar
compte d'això, que almenys jo ho tenia tot en català.

Una nota important és que jo sóc un usuari atípic, faig servir
relativament poques aplicacions d'usuari perquè faig altres coses de
programació, etc. (així que tampoc podriem extrapolar)

> A me?n oblidava tamb? m?he baixat dues Ubuntu la amd64 i una 386 que no he
> instal?lat encara.

hi ha versions LiveCD que poden servir fer fer-se una idea

> Els Corel, Photo-Paint, 7 comprads de fa anys en espanyol i ara tinc la 9
> tambe
> en espanyol i son programes facils per a fer anar, per retocar una fotografia
> tinc mes per ma i domino mes el Photo-Paint com he dit el Gimp no m?agrada
> tan,
> amb el Photo-Pain retoco al mateix temps Brillo, contrast i Saturaci? amb el
> Gimp sols Brillo i contrar, la saturaci? es a banda.

jo no en sé gaire d'això, em sona haver llegit que volien fer una
aplicació amb el motor del gimp i la interfície del Photo Paint...

--
Carles Pina i Estany            GPG id: 0x8CBDAE64
        http://pinux.info