En/na Benjamí Villoslada ha escrit:

He mirat a USR hi no hi és.... m'han de respondre si existeix.
Aquest l'he trobat buscant pel google.
Rebut. No m'ha donat cap problema amb el Konqueror: en fer clic damunt s'ha obert. Konqueror entén molts tipus d'arxius i en fer-hi clic a la barra posa coses
Primer problema... el konkeror (que suposo deu ser l'equivalent a
l'explorador de windows) no em detecta els hd ntfs del wXP...
En obrirlos em dona l'error al muntarlos:
   mount: no se puede encontrar /dev/hdb1 en etc/fstab o etc/mtab

Com tinc un programet per llegir i grabar des de wXP a ext3 mouré l'arxiu
amb els drivers a una carpeta de linux...
Hi ha alguna carpeta expecial per treballar-hi?
Jo en win creo \temp i allà i guardo i faig coses.

com tar:/ que vol dir que ha engegat una utilitat per connectar amb el comandament tar i mostrar-ho tot en gràfic. He arrossegat la carpeta que contenia el tar a un altre lloc i voilà, descomprimit.

Crea la carpeta en descomprimir-ho o s'ha de crear abans.

Cal compilar, però no passa res: Hi ha un arxiu, l'INSTALL que et diu com. Anar al directori on l'has descomprimit (amb cd) i fer córrer:

./configure
això a la linea de comandaments?

make

fer-se root

su -

anar al directori un altre cop i

make install
a part de compilar-ho... ja queden els drivers instal·lats?

això posa els binaris (els ".exe" si fos un windows) allà on toca. Cal ser root, perquè en GNU ningú excepte ell posa executables (o binaris) a una màquina.
quina extensió tenen el binaris?  .bin?
S'executen amb dobre click com un .exe?

Després sembla que hi ha un parell d'utilitats per configurar.
ja hi arribaré...

He instal·lat KUbuntu que crec té el KDE, i no m'hi surt
Hibernate en el logout.

Kubuntu no se on ho té.

No tens tecles a l'ordinador que activen la suspensió? Només ho vaig provar a un portàtil, i era una amb la que portava una lluna. Si ha detectat bé la
no.

cosa, hauria de funcionar. Si no tens tecla de suspensió, ja cercaré el comandament que ho fa --al final sempre és un comandament qui fa les coses. Deu ser acpi alguna cosa. Man acpi per a més detalls.
en ms-dos l'opció per veure quins paràmetres es podien fer
servir era /?
Quina és en linux?

Si ara vulgúes passar de kubuntu a SuSe com ho hauria de fer?

Gràcies

--
Adéu

Esteve Valentí