Hola,

El diumenge 10/07/05, a les 13:23 (+0200), Pere Castells va escriure:
> Però com ella no veig el terrorisme com lluita de classes, de religions,
> d'independència ... potser els de la base, els guerres, guerriller, etc.,
> si que ho s'ho creuen, però el que volia dir (i crec que vaig dir) es que
> s'ha de mirar mes amunt ... els pobres desgraciats que rebem els atacs i
> els que els fan no som ningú .. es *qui mou el fils*, qui encén la metxa,
> qui anima i qui ho fa amb interessos ...

No hi estic d'acord... a veure, tot aixo que dius pot ser cert, pero no es
el mateix que amb els nostres exercits? Tu creus que un soldat que va a
l'Afganistan lluita per uns ideals i te un sentit de l'etica: que ha de fer
i que no ha de fer? Es obvi que no: fa el que li ordenen els de dalt, els
"que mouen els fils", no? I no maten innocents tambe? Home, si comencem a
comptar les victimes innocents que han matat els occidentals des del 2001 i
les que han assassinat els terroristes no se quin dels dos bandols seria el
pitjor. Si vols la diferencia es que els exercits regulars no van
obertament contra la poblacio civil i els terroristes si, ara no se fins a
quin punt aixo legitima a uns i deslegitima als altres. Quan els americans
tiren un missil en una plaça d'un poble, o en un casament, encara que sigui
per error, el que compta es la gent que han matat. I els terroristes, es
obvi que fan el que fan perque no tenen mitjans. Si tinguessin missils
intercontinentals i portavions suposo que no perdrien el temps posant
bombes al metro. Se'ls pot acusar que no respecten les "normes de la
guerra". No les respectaran mai si respectar-les ("no matar civils")
redueix totes les seves possibilitats de victoria a zero. De totes maneres
jo particularment no acabo d'entendre aixo de les convencions de guerra,
si es tracta de matar o que et matin no veig quin sentit poden tenir
"normes" aqui.

Salutacions,

--
hrnzt