El Dimarts 12 Juliol 2005 10:32, Pau Casellas Castells va escriure:
> "Started filter /usr/lib/cups/filter/foomatic-rip (PID 29618) for job 1."
>
> definitivament, el que falla és el foomatic-rip aquest... que per
> cert, no tinc ni idea de que és, si de passada algú ho pot explicar
> així 'intuïtivament' li estaré agraït.

Tots els arxius de programes (aka paquets) van arribar en forma de RPM i en
instal·lar-se van entrar a la base de dades de RPM, que es pot consultar per
saber què és cada cosa.

1) saber a quin paquet pertany l'arxiu.  Ho faig a una SuSE, també basada en
RPM:

[EMAIL PROTECTED]:~> rpm -qf /usr/lib/cups/filter/foomatic-rip
foomatic-filters-3.0.1-41.7

Aha, forma part d foomatic-filters i tenc la 3.0.1-41.7 (el que va darrere el
guió sol ser la versió de modificació que ha fet la gent de la distro, en
aquest cas SuSE).

2) i què fa foomatic-filters?

[EMAIL PROTECTED]:~> rpm -qi foomatic-filters
Name        : foomatic-filters             Relocations: (not relocatable)
Version     : 3.0.1                             Vendor: SuSE Linux AG,
Nuernberg, Germany
Release     : 41.7                          Build Date: Tue 09 Nov 2004
07:47:55 PM CET
Install date: Wed 24 Nov 2004 03:40:58 PM CET      Build Host: Brenner.suse.de
Group       : Hardware/Printing             Source RPM:
foomatic-filters-3.0.1-41.7.src.rpm
Size        : 383444                           License: GPL
Signature   : DSA/SHA1, Tue 09 Nov 2004 09:00:30 PM CET, Key ID
a84edae89c800aca
Packager    : http://www.suse.de/feedback
URL         : http://www.linuxprinting.org/
Summary     : Filter Scripts Used by Printer Spoolers
Description :
Filter scripts used by the printer spoolers to convert the incoming
PostScript data into the printer's native format using a printer/driver
specific, but spooler-independent PPD file.

Authors:
--------
    Till Kamppeter <[EMAIL PROTECTED]>
    Grant Taylor  <[EMAIL PROTECTED]>

El sistema Nyu d'impressió acaba creant arxius PostScript, sempre.  Aquest
paquet s'encarrega de filtrar-los per convertir-los al format de cada
impressora (si és PostScript no fa ni falta).

Així que no et falla el cups, sinó una de les parts de la maquinaria
d'impressió.  Mirant un poc el tema pot ser un caramull de coses, fins i tot
la falta de fonts: http://breu.bulma.net/?l5178

3) Què porta el paquet?

[EMAIL PROTECTED]:~> rpm -ql foomatic-filters
/etc/foomatic
/etc/foomatic/filter.conf
/etc/foomatic/filter.conf.sample
/usr/bin/foomatic-gswrapper
/usr/bin/foomatic-rip
/usr/lib/cups
/usr/lib/cups/filter
/usr/lib/cups/filter/foomatic-rip
/usr/share/doc/packages/foomatic-filters
/usr/share/doc/packages/foomatic-filters/COPYING
/usr/share/doc/packages/foomatic-filters/ChangeLog
/usr/share/doc/packages/foomatic-filters/README
/usr/share/doc/packages/foomatic-filters/TODO
/usr/share/doc/packages/foomatic-filters/USAGE
/usr/share/man/man1/foomatic-gswrapper.1.gz
/usr/share/man/man1/foomatic-rip.1.gz

La documentació de SuSE explica prou bé la cosa d'impressió a Nyu, aquest
diagrama és prou clar:  http://www.novell.com/documentation/suse.html > guia
d'administració del 9.0 > p. 128 (i llegint les que estan al voltant, sabras
com funciona el sistema d'impressió :)

Com et deia al missatge anterior, que passin coses i la documentació sempre
ajuda a aprendre.  La impressió sempre m'ha anat bé, no sabria que dir-te per
aquest cas, fa ràbia la resposta "sempre m'ha anat bé"  :)) però del CUPS
només vaig aprendre'n la configuració per un curs, no tenc casuística
d'errors.  Per què no t'apuntes a una llista on hi hagi més gent amb
experiència, com la bulmailing?

Benjamí
http://weblog.bitassa.net

.