Bon dia!!!

A veure... que si us anéu una miqueta, semblareu els que parlen de velocitats a
l'huracan condor! ;-)

El que "mata", no és la tensió, sino la intensitat...clar que són dues coses
que van lligades. Sigui com sigui, us recordo que hi ha un important aparell a
casa (o hauria de ser-hi!!!), que són els diferencials: aquests aparells són
els que en cas que hi hagi una fuita de corrent de més de 30 mA (O,03 ampers),
salti aquesta protecció i ens deixi sense llum, però nosaltres ho podrem
explicar, i tornar-li a donar al botonet.

El magnetotèrmic -o antigament els "ploms"- són proteccions contra
curt-circuits o sobrecàrregues, que habitualment, comportant escalfaments o
incendis.

Les valles de les vaques, fan unes tensions de (ara ho dic molt de memòria)
entre 1 i 3 KV, però de molt baixa intensitat, i a sobre, no són continues,
sino que a intervals més o menys curts se'ls hi dona tensió. Mític entre els
estudiants d'electrònica:
http://www.todoelectronica.com/Valkit/Valkit8.htm

Per cert, a ningú de petit li venia el graciós de la classe, amb un encenedor
elèctric desmontat, li ho posava al cul, i prèmia el botonet: alló si que et
despertava de cop i volta. I per sort també era un moment...suposo que
l'article de broma que van retirar, deuria ser una cosa semblant a això...

Salut,

Josep

Quoting Jordi <[EMAIL PROTECTED]>:

a casa tens 220, però segurament com a mínim tindràs 20 ampers, o 25

On 8/7/05, Joaquim Vilarnau <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
2005/8/7, Josep Sort <[EMAIL PROTECTED]>:
> El Diumenge 07 Agost 2005 17:26, na mi va escriure:

 Que mil no es noten? Jo a casa tinc 220 i de tant en tant m'he fotut alguna
enrampada... Doncs imagina't multiplicat per més de 4.

 salut!

Jordi Vergés