Hola,

2005/8/13, Excubitor [EMAIL PROTECTED]:

uuuuiii ... que anem pel mal camí :-)  . Això no té cap solució anant
per aquí. El fet que es reprodueixin i cuidin la seva prole a mort no es
exclusiu dels mamifers. Anfibis, aus, fins i tot insectes com les
formigues tenen "nurseries"....Si hem de posar una linia, segur que
serem injustos. Es diu que l'únic animal que sap que ha de morir es
l'home. En tinc els meus dubtes... per altra banda hi ha assajos fets a
ficus ( bé, no sé.., alguna planta) on es mostrava com "patía" quan se
li acostava una flama , encara que no l'arribés a tocar. Els cientifics
valoraven que la reaccio electro-quimica era equivalent al nostre estress.

Salut
excubitOr

Òstia excubitOr, tenin-te com a lector cal escriure els missatges amb peus de plom:-)))))

De fet, ara veig que en Dolsa només volia introduir una altra utilització d'un animal (molt proper a ell per la seva afició) com a matèria primera per a la indústria textil, sense entrar en tema patiment o sofriment. El motiu de la comparació amb els mamifers venia del fet que els animals que apareixen en el video ho són, i a més a més, perque els mamifers són la única clase animal on totes les espècies cuiden de la seva prole, més que res perque les cries són unes "mamones" i necessiten de la mare en la seva edat temprana. En altres classes animals es pot trobar aquesta similitut o no (els cuidats materns i/o paterns, no el "mamoneig").

No ha estat pas la meva intenció establir una linea, més que res, perque encara que volgués no sabria com fer-ho.

Si d'aquest missatge ets capaç d'extreure ramificacions, el proper li encarrego a un lingüista/filòleg :-))))))

Una cordial salutació