Hola ,

Monday, August 15, 2005, 7:35:24 PM, escrius:

> [...]

> cosa que troben a l'hivern...

> Només intentava aclarir la teva frase:

> «Sencillament es per que en aquest moment hi ha una necessitat mes alta
> de proteïna animal donat que hi han mes especies en fase de cria. La natura fa
> un "Just in time" perfecte»

> Perquè m'ha sonat a que els insectes començaven a criar perquè hi havia altres
> espècies que els necessiten per menjar: «fills meus, creixeu, creixeu, que
> aquests pobres ocellets estan passant fam»

> Aclarir en el sentit de posar ordre, tipus «primer l'ou o la gallina».

Potser tenia que fer una resposta conjunta al final.
Malgrat tot, en el cas dels insectes, Podem trobar insectes actius sense
necessitat que mengin. Això ho poden fer en altra epoca.
Suposo que deu semblar extrany.
Poso d'exemple una papallona que vola al desembre i gener. L'epoca de vol és la
de la etapa adulta, la de la reproducció, es a dir copular i pondre ous.
Aquesta papallona esta adaptada a aquesta epoca de l'any i per soportar les
baixes temperatures conte, en la seva hemolimpha (sang), un alcohol com a
anticongelant, el mateix que en els cotxes.
I a la etapa adulta ni menja ni ho necessita. S'ho arregla amb un metabolisme
economic i els greixos acumulats a la etapa d'eruga.
Tot això és molt complex. I es el que estudien els ecolegs. Jo unicament
estudio els lepidopters heliofils.
I porto mes de 35 anys fent-ho.

I sobre l'ou i la gallina es molt clar: el primer va ser l'ou.

--
*--\      /--*           Alfons G. Dolsa
|____\@@/____| Museu de les Papallones de Catalunya
 \ Ç  ##  Ç /     http://www.papallones.net