A Dimecres 17 Agost 2005 12:27, Hermann-Josef Müllers va escriure:

> he de dir que la teva exposició sobre el tema em va deixar im-
> pressionat, ja que és si fa no fa igual de clara  que  la  del
> propi Jordi Bilbeny.

Noi, aquesta no me l'esperava. Moltes gràcies.
> Vaig reenviar el teu e-mail a diverses llistes, on hi ha hagut
> algunes reaccions, encara que poques.

Si puc ajudar a aclarir-les...
> També vaig reenviar el teu e-mail a molta gent que  conec,  on
> no hi ha hagut ningú que hagi dit ni ase ni bèstia.
>
> A banda que la gent majoritàriament està de vacances, em fa la
> impressió que l'alienació mental de la gent del  país  és  tan
> gran que ja ni tan sols reaccionen.
Estic d'acord. I, parafrasejant al gran Sandro Rossell: "Estem anant amb el
lliri a la mààà, i ens la fotran per darreeeeera!" (no em sé la cita
exacta ;-) )

> [...]
> fan tot els malabarismes haguts i per haver per continuar jus-
> tificant les mentides que ens han venut durant 5 segles.
>
> Quan vaig reenviar el teu e-mail a les llistes, se'm va  obli-
> dar, però per als amics i conegut llavors vaig afegir  el  se-
> güent paràgraf:
>
> L'Eduard Pertíñez s'oblida d'una cosa molt important. Em refe-
> reixo a la colonització criminal  d'Amèrica,  amb  milions  de
> morts. Per això els espanyols també estan d'allò més  interes-
> sats a mantenir-ho tot plegat amagat i ben amagat!!!!

La veritat és que, pel que he estat llegint sobre el tema, com a mínim la
conquesta de Mèxic si que va ser duta a terme per catalans com el Ferran
Cortés...

http://www.bcngrafics.com/xpoferens/c19.html

...amb el que no podem desvincular-nos de la criminalitat de la història.

El que sí que m'agradaría descobrir és què va passar realment amb les
conquestes. És un altre "cuento" oficial que no m'he arribat a creure mai,
que 200 caballers castellans vàren ser capaços de conquerir ells solets
l'imperi inca o l'imperi azteca.

Estic convençut que foren molts més i la majoria catalans, però un cop
esborrat el rastre dels catalans de la història van haver d'improvisar una
"quijotada" que expliqués el que va succeir.

> Això és quelcom que no ho podem oblidar. No vull caure  en  el
> parany en el que massa sovint cauen els catalans  d'esquerres,
> és a dir: ser solidaris amb tothom, menys  amb  el  seu  propi
> país, la llibertat del qual sembla que els importi  més  aviat
> poc.
>
> Tanmateix, la colonització criminal d'Amèrica no hauria de fer
> que els catalans reclaméssim res usurpat als pobles indis.

No queda res per reclamar, per això el Bilbeny segueix viu!!
> El que és indiscutible és que cal destapar el cúmul de  menti-
> des que hi ha al voltant d'aquest tema,  perquè  els  catalans
> que encara baixen de l'hort sàpiguen  clarament  de  quin  peu
> calça el país que encara ens obliga a ser els seus esclaus!!!!

El problema, com hem pogut descobrir a la llista, és que el símil de la
caverna de plató és curiosament toçut.