Ok, m'ha semblat que t'explaiaves en la resposta i jo m'he explaiat amb la
meva. Potser no calien 300 linies, però potser sí, ja que en el teu redactat
es podia interpretar que després d'haver mirat la web, la teva conclusió és
que l'historiador fonamenta la seva recerca en punts poc sòlids.
I a mi em sembla que no és així.
I com que hi ha més gent llegint-ho he respost amb més punts, perquè creia que
ho havia de fer.
A Dimecres 17 Agost 2005 17:06, Àlex Grau va escriure:
> I ara què vols que fem, que iniciem un debat de si són més bones les
> proves d'un o de l'altre?
>
> Perquè a veure, tu envies un mail a la llista, hi ha 3 o 4 respostes,
> i al cap d'uns dies, insisteixes que mirem allò. I quan et dic la meva
> opinió (que te la repeteixo, m'importa poquíssim d'on fos en Colom,
> només això, no calien 300 línies, però bueno) respons amb una mala
> llet de la hòstia (no, ja sé que no és mala llet, només que t'he
> malinterpretat). Llavors que vols que fàci? Que no respongui el teu
> mail??? Però si estaves demanant a crits (enviant 2 cops el mail) que
> [...]
Tens raó. La meva petició era perversa (no hi ha ironia en aquesta frase).
Tens tota la raó.
> [...]
> Ara potser no estarien com estan.
>
> Per últim... no he dit que la història no fos important, sinó que tinc
> un ordre de preferencia. Perquè enlloc de mirar de convencer a tothom
> que Colom era català (ho fos o no, la història ha seguit el seu curs)
> no mirem perquè els països que va descobrir estan en la puta misèria?
> Si era català... queda clar que és culpa dels catalans (d'un català)
> que ho estiguin, perquè ell fou qui ho va iniciar. Perquè no comencem
> per creure'ns la teoria i demanar perdó a tot un continent per

És això el que reclamo. Que en prenem consciencia. Res mes. Amb els pros i els
contres.
> I res més, pots contestar amb 300 línies, o pots fer-ho en menys. Tu tries
> :)
>
> p.d. jo t'he parlat de "buen rollito"? estimat Eduard, llegeix,
> llegeix, que jo ni ho he nombrat això.
> p.d.2. només cercar això de colom català al google em surt el link a
> la wikipedia en castellà, on diu "También hay quienes sostienen que es
> posible que fuese portugués, castellano, catalán, mallorquín, gallego
> o ibicenco, a veces justificando sus teorías con documentos totalmente
> [...]
Te la creus. Aquest és el problema. Un historiador es passa 16 anys recuperant
informació i documentació sobre un fet i tu et creus que les teories són
falses perquè sí. Sense que hi hagi un exemple o una referència de què és
fals ni perquè.