La mesura no tracta de l'eficiència energètica dels motors, parla de que un cotxe de 900cc contamina menys a 80 que a 120, parla de que un cotxe de 2000cc contamina menys a 80 que a 120, en definitiva, que qualsevol vehicle contamina menys a 80 que a 120, cadascún dins dels seus paràmetres de consum.
Segons les dades del fabricant el meu cotxe contamina mes a 80 que a 100 i igual que a 120. I puc fer que contamini mes o menys segons quina relacio de canvi tingui posada. Els de canvi automatic contaminen mes i tambe gasten mes.
Ja em diran amb quin vehicle han fet l'estudi, perque si ho fan amb el meu Land Rover (un classic del 1974) segur que contamino mes a totes les velocitats, he d'aclarir que faig menys de 2000 km per any amb aquest.
Resumir un estudi, que crec que es ample, en una sola xifra es una insensatesa. Pero els politics sempre agafen d'un estudi allo que els hi conve, i altres ho creuen.
Jo no vull fer-me conclusions fins veure aquests suposat estudi cientific. -- *--\ /--* Alfons G. Dolsa | ç \\ // ç | ------------------------------------ |____\@@/____| Museu de les Papallones de Catalunya < ## > ---------- Pujalt - Sort ----------- \ Ç ## Ç / http://www.papallones.net |___/##\___| / \ _______________________________________________ llista de correu de l'Internauta [EMAIL PROTECTED] http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
