Hola!

Estic buscant, sense èxit, una comparativa actualitzada sobre cotxes monovolums. A can Google només hi he trobat alguna comparativa vella...

El tema és el següent: resulta que el meu cotxe (un Rover 200, matricula Gi-BB) ha dit que prou, que no vol pondre cap més ou etc etc. A l'espera que el mecànic ho acabi de confirmar, és més que probable que l'avaria sigui seriosa (culata) i que no em valgui la pena arreglar-la donada l'edat del "malalt". Per això m'estic plantejant canviar de cotxe i he pensat en un monovolum. De fet el que necessito és un vehicle amb un portamaletes prou ampli com perquè hi pugui viatjar la meva gossa sense haver d'abatre els seients posteriors (com m'està passant amb el Rover).

En principi he descartat els 4x4 (m'agrada, per exemple, l'aspecte del Santa Fe, però em desagraden el preu, i l'alt consum d'aquest tipus de vehicles que al final circulen més per carretera que per camins...)

Per això pensava amb un monovolum de tamany mitjà i de moment he vist que ara fan bones ofertes del Citroen Picasso (sembla ser que estan a punt de substituir-lo per un altre model). També vull mirar el Hyundai Matrix o el Trajet...

En resum, que vaig una mica perdut i per això busco tant la comparativa com els possibles consells d'usuaris o d'entesos en la matèria.

Ah, una darrera pregunta: diesel o gasolina? En el RACC em diuen que només surt a compte comprar un diesel si fas més de 10.000 quilòmetres a l'any, mentre que una altra persona m'ha parlat de 15.000. Jo segur que no arribo ni als 10.000...

Salut i bona navegació!
Toni Dalmau, periodista
L'Absurd Diari (http://www.absurddiari.com)
Notícies surrealistes, insòlites i sorprenents
Blog Diari de l'Absurd (http://absurddiari.blogspot.com)
Una mirada crítica a l'actualitat