Assalamulaikum...aa. Jemputan saya utk kita berdua sahaja bukannya pihak ke-3,4,5,6,7,...saya apa perlunya banyak protocol.

albaniasghar <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

--- In islah-net@yahoogroups.com, UMAR ABDULLAH <[EMAIL PROTECTED]>
wrote:
> Pelik lagi ajaib: aa kata:" sedangkan yg kita semua tahu Hukum
WAJIB ini mestilah disepakati
> oleh salaf assoleh bukan khalaf spt nabhani" tapi dlm hujahnya di
petik kata-kata Syaikh mahmuud Syaltut. Apa ni tulis tak serupa
hujah yg diperjuangkan.

pelik bin ajaib sebab hang tak baca habis apa yg saya nak kata.

maksud #1: Yang kata wajib ikut seerah tu hanya syaikh kamu aje,
sedangkan ulamak2 ASWJ kata ambil pelajaran dari seerah bukan wajib
ikut seerah.

maksud #2: maksud kata syaikhul Azhar tu ialah kerana ada sebahagian
ulamak kata wajib ikut sunnah sepenuhnya. Maka syaikh Azhar kata,
sunnah ni ada yg bersifat wajib (amat sedikit) tapi tak semua sunnah
tu hukumnya wajib dilakukan. Cth: bersugi tu sunnat, makan baca
basmallah pun sunat, makan dengan tangan kanan pun sunat.

Maka seerah muhammad saw yg ada dalam Seerah Ibn Hisham itupun tak
ada kata Ibn Hisham, semua seerah dalam ni wajib kamu ikut.

maksud #3: penganut taqiyudin kata wajib ikut marhalah dakwah dalam
seerah Ibn Hisham tu....ni pun tak benar sebab bila suasana dakwah
dan mad'u (objek dakwah) dan berubah maka metod dakwah pun berubah.

Inilah kebingungan yg dialami kaum taqiyudin.

>Renunglah kata-kata Saidina Ali~ Dengarlah apa yg dikata dan
janganlah melihat siapa yg berkata. Semoga muhasabah ini akan
merongkai kejumudan yg terpendam.

memang kita sentiasa tahu apa yg dikatakan oleh kumpulan anda tu
banyak penyelewengan dan taksub dgn tafsiran sendiri.

>Jika sudi kita adakan pertemuaan secara terbuka di alam nyata bukan
hanya di alam maya. Saya menunggu tawaran saudara.

buat apa nak jumpa? kalau nak jumpa beritahu Hj Jamali, arrange di
markaz JIM dan kita buat dialog antara Hizb Tahreer Malaysia vs ASWJ

he he, saya akan senaraikan tiga orang pakar kajian gerakan Islam
utk berdepan dgn Hizb Tahreer atau syabab HT...

saya dah buat tawaran dulu, tapi pihak JIM nampaknya kurang berminat
bercampur dgn masalah teknikal yg lain...

apa tujuan nak jumpa sebenarnya?
nyatakan apa yg anda tak puas hati dgn kritikan saya?

Kalau kita boleh diskus dgn baik, nyatakan siapa jurucakap anda di
islahnet sekarang...bagi mewakili Hzbu Tahreer malizia..

aa