--- In islah-net@yahoogroups.com, abdul kareem <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Aa telah berkali kali di suroh mengeluarkan bukti yang ada unsur "
> tareqat bid'ah dan amalan yg
> diimpot dari Hinduisme, Yoga, Buddhisme, Hinduisme dan syi'ah."
>
> Mana bukti tuduhan ini?

Tariqat ayahpin di Jertih Terengganu.

air telaga zam-zam ayahpin adalah menyembuhkan dan menyucikan.

Ini adalah ajaran Hindu di mana air sungai Ganges adalah suci dan
menyucikan.

tariqat ayahpin juga tidak perlu solat, puasa dan solat Juma'at
kerana ibadah yg paling tinggi ialah zikir.

ini adalah ajaran Yoga. meditasi adalah kemuncak ibadah yoga.

tariqat naqsyabandi qadirun yahya.

intipati ajaran:

1. Nur Allah dan Nur Muhammad bersatu kemudian di salur kepada Adam
hingga kepada Nabi2 yg lain dan seterusnya nur ini disalurkan kepada
Abu Bakar ra kemudian Salman alfarisi dan kepada syaikh naqsyabandi
juga ada Nur Muhammadi. Prof qadirun yahya pun ada nur Allah dan nur
Muhammad. Ini kepercayaan alHulul yg kufur.

aa

kalau syaikh kareem nak 100+ lagi bukti pun saya sedia nak
perturunkan. dalam ajaran naqsyabandi qadirun yahya pun ada 26
ajaran sesat yg dimpot dari pelbagai ajaran sesat yg lain.