At Fri, 12 Apr 2002 11:35:22 +0200,
Espen Jürgensen wrote:

> Vores problem er, at hastigheden på de enkelte switches er ok (9MB/s), men
> sender man pakkerne på tværs af netværket, er hastigheden særdeles ringe
> (sølle 3-400kB/s). Og nu skal vi fejlfinde...

For mig lyder det som et problem med at autodetekte både hastighed og
duplexstatus.

Prøv at sætte en 10Mbit/s hub ind på et kabel som I har problemer
med. I skal med andre ord bruge hubben som en slags
"hastighedsnedsætter". Dette vil sikre at de køres 10Mbit/s halv
duplex. I skulle nu gerne have ca 900kB/s.

Har I mulighed for at benytte administrations interfaces til
switchene. Der må være mulighed for at force de forskellige
hastigheder.

Prøv

10 Mbit/s halv duplex
10 Mbit/s fuld duplex
100 Mbit/s halv duplex
100 Mbit/s fuld duplex

Jeg har hørt om folk som har oplevet 2-3 Mbit/s på en 100 Mbit/s
forbindelse, netop fordi udstyret i de to ender ikke kunne blive enige
om den hastighed / duplexstatus der skulle køres.

Yours

Per Marker Mortensen <[EMAIL PROTECTED]>
Consultant, Advanced Network Consulting
Phone : 32592041, Mobile: 20413070
Homepage : http://anc.dk/kontakt/marker/