"Morten Bulskov" <[EMAIL PROTECTED]> skrev:
> Er jeres kabling testet eller er den opsat af jer selv ?

Er testet af firmaet, der satte den op, og resultatet er kontrolleret af en
ingeniør.

Bemærk desuden at vi, som jeg skrev, kan opnå 9MB/s på den enkelte switch.
Vi har derfor - indtil videre - ikke så meget fokus på selve kablingen.

> Kan du evt. lave en skitse af jeres netværkstopologi med tilhørende
switche,
> hubs etc og hvilke typer kabel i kører på.

Jeg kan forsøge (X er krydsfelt, - er kat5 kabel,  = er fiber, sw er
switch):

X1: Sw 1-14 ---- Sw m. fiberport ===
X2: Sw 1-6   ---- Sw m. fiberport ===
X3: Sw 1-2   ---- Sw m. fiberport ===
X4: Sw 1-2   ---- Sw m. fiberport ===      === Fibersw === Sw m.
fiberport ---- servere, firewall osv
X5: Sw 1-2   ---- Sw m. fiberport ===
X6: Sw 1-2   ---- Sw m. fiberport ===
X7: Sw 1-2   ---- Sw m. fiberport ===

Jeg kan ikke sige så meget om, hvad hastighederne er på kryds og tværs i
netværket (men de dårlige hastigheder er typisk fra klient til server eller
til firewall). Vi vil gerne måle mere på netværket, så vi kan blive klogere
på, hvor fejlen ligger. Men mit spørgsmål går stadig på, om nogen kender en
pålidelig måde at teste hastigheden af aktivt udstyr?

Mvh
Espen