On Fri, 25 Oct 2002 [EMAIL PROTECTED] wrote:

> WRR ??

WRR er en udevidelse til Linuxkernen, som sætter den i stand til at
fordele båndbredde ligeligt mellem flere brugere på et netværk:

http://kbhkol.dk/emner/wrr/index.html
http://wipl-wrr.sourceforge.net/

I praksis viser det sig at fungere ret godt. På mit kollegie (Amager
Kollegiet) har vi en 2mbit linje til 280 værelser. Den var blevet totalt
ubrugelig for et års tid siden med pingtider på 800-1400ms og
downloadhastigheder på 8kb/s eller mindre.

Hovedårsagen var KaZaa og lignende fildelingsprogrammer samt enkelte
hensynsløse brugere. Efter installation af WRR er vores båndbredde pænt
delt op med pingtider på 20-30ms (hvis man ikke spiser for meget af
båndbredden selv) og pæne downloadhastigheder - på trods af at KaZaa mv.
får lov til at køre.

/Rasmus

If a trainstation is the place where trains stop, what is a workstation?