On Fri, 8 Nov 2002, Søren Svendsen wrote:

> Jeg skriver fra sofiegaarden, og ville blot spørge om I ville være så
> elskværdige at e-maile en ajourført liste over hvilke porte, vi skal
> blokere for at standse peer2peer tjenester i dagtimerne. Vi benytter en
> noget forældet liste, og det ser ud til at den ikke helt duer mere. Folk
> kan kazaa'e løs om dagen nu, og det går ud over alle os andre.

KaZaa bruger 1214. KaZaa2 er noget mere problematisk idet den vist
(også) bruger 80.

Gnutella'er bruger 6346. De kan dog også konfigureres til andre porte;
6345, 6347 og 6348 er vist også relativt populære.

Alternativt kan i prøve noget trafikstyring; flere i foreningen har haft
gode erfaringer med WRR:

http://wipl-wrr.sourceforge.net/

/Rasmus

Those who write "Optimized for Netscape" og "Best viewed with MSIE"
never figured out the difference between the WWW and a Word Perfect
4.2 Document.