Hejsa

| Jeg mener, det var fra Tingbjergkollegiet, at vi fik en liste tilsendt
| (til Jon, vores admin).

Yep.. det er rigtigt.
Vi har på et tidspunkt sendt vores portliste ud på denne mailingliste.

Jeg kan så fortælle dig at vi oplever samme problem som i gør.
Problemet med de nye versioner er at de skifter til port 80
(hvis deres originale port er spæret),og (dette er et gæt)
kører en anden protokol med en 3. part. Således at alle requests sker
indefra.

Løsningen er som på håndværkerkollegiet:

Mærk pakkerne istedet for at droppe dem,
og lav så noget packetshaping baseret på disse mærker.
Altså nedprioriter peer2peer trafik.

På denne måde er der stadigt hul for peer2peer,
men der er ikke mulighed for at åde al båndbredden.

Jeg kan desværre ikke hjælpe yderligere, da jeg ikke kender nok til "tc".

René Jensen
Tingbjergkollegiet.