At Mon, 23 Dec 2002 20:28:57 +0100,
Jens Lauterbach wrote:
> Spørgsmålet er nu hvilken virus scanner vi skal vælge ??
>
> På http://kbhkol.dk/emner/virus/ anbefales det at bruge F-Prot sammen
> med Debian, men hvordan har F-Prot det med Postfix ?? (måske skal amavis
> ind her)

Jeg har udemærkede erfaringer med amavis og postfix under Debian. Vær
opmærksom på at den findes i mange udviklingsgrene hvoraf nogle er
gået i stå. Jeg tror det er amavis-ng der bliver udviklet mest på for
tiden.

> Vi overvejer også at vælge Dr. Web (den har jeg god erfaring med), men
> den er vist lidt dyrere (500 Euro for standard version) end F-Prot.

Hvis ikke jeg tager meget fejl er f-prot gratis. Det kan være svært at
sige hvor effektiv den er, men den fanger helt sikkert de mest
udbredte vira og kan selv finde ud af at opdatere. Jeg har også prøvet
OAV, men den blev opdateret alt for langsomt med nye vira.