Vi har på 8. sal på frankrigsgade kollegiet startet en kulturforening (hvor
9. sal også er med). Hvor vi har A og B-medlemmer.
På den må er det hvert enkelt medlem der hænger på den hvis der skulle ske
ulovligheder. Skal dog huske at indskrive det i vedtægterne.
Logbog: Hvis man ikke skal køre med den lovpligtige logbog (<100 personer)
så drop serveren og brug den standart router evt. cisco 677 eller hvad i nu
får med i stedet for som gateway og DHCP.
Vores forbindelse er en ADSL 2048/512, som vi er 20 personer om til ca.
1000,- om måneden, lidt dyrere end normal fordi det er en
erhvervsforbindelse. Det er mere end rigeligt.

Du skal regne med:
2000,-  for oprettelse af en erhverv ADSL
900,-    til kabler 500 meter (5 eller 5e)
50,-      40 stk. RJ45 han-stik
150,-    tang
800,-    switch 16 ports 10/100

Med det her kan du trække et kabel til hvert værelse. Det kan jo også gøres
billigere og dyrere.
Men fordelen er at hvert enkelt beboere selv kan bestemme om han/hun vil på
nettet da der er kabler til hvert værelse. En god idé er at bede om et
depositum til at købe udstyr for.

Du kan evt. kontakte Stefan i 813, han er hjemme fra ferie om en uges tid,
han er blevet formand for foreningen.

Mvh.

Peter Frederiksen