> Aha. A ako to potom udrzuju a zaplatuju? To rucne chodia po
> forach a zistuju, ci jedna z tych kniznic v zipe nahodou nie
> je buggy, nema v sebe bezpecnostnu dieru, a potom to rucne zaplatuju?

Neresi to nijak. Bezpecnostni bugy je netrapi, je to intranet. Oni ani
nemaji kapacitu aby to tak delali... Odpovednost za aplikaci je na
vyvojari.

> Nie, oni sa na to vyseru a nechaju to tak, ako to je, pretoze
> je to pre nich pohodlnejsie. A o tom je prave balickovaci
> system v linuxe, ze existuje skupina ludi, ktora je ochotna
> investovat effort na to, aby ten operacny system a aplikacie
> v nom beziace neboli derave ako reseto a administrator akurat
> stahuje bezpecnostne updaty.

Nejde o effort, ale jde o penize za ty lidi. Zadarmo to nikdo delat
nebude a zivit extra adminy, kteri by to delali taky ne... V nasem
odvetvi jde o naklady.

> Ano, vo svete, kde sa neriesi kompatibilita a release sa
> vydavaju a cisluju hala bala bez rozmyslu to presne takto funguje.

Ano. Nepru se. Ale je to realita, musime s ni zit... Nikdo me nebude
platit za to, abych travil cas s nejakymi balicky, kdyz to zcela
postacuje udelat to tak jak se to dela. Kdyby balickovani prinaselo
uspory nakladu (pokud mozno vycislitelne), nebyl by problem.

> PS. Najviac ma zaraza, ze vo svete c++, kde je 1000 a 1
> verzia syntaxe, desiatky nekompatibilnych kompilatorov,
> vzajomne nezlinkovatelnych binarok a tak podobne su
> maintaineri schopni udrzovat GIGABAJTY aplikacii tak, ze
> funguju a zdielaju kniznice, ale vo svete, kde je jeden
> .class v jednom bytekode spustitelny kdekolvek na svete na
> akejkolvek platforme je toto neriesitelny problem.

Myslim ze jste v C++ proste dobri ;-))

> Dost, koncim flame, pretoze sme uplne odbocili od povodneho
> zameru - zistit, ci by bolo mozne maven takto pouzit. Podla
> mojho nazoru ano, takze ked sa niekde zaseknem, poprosim
> nasledne o radu s konkretnym problemom.

Nepochybne by to slo. Stacilo by ke kazde verzi jaru nagenerovat .deb
nebo .rpm, ty pak pridat do nejake repository a bylo by. Jenom nevim,
kdo to zaplati a jestli se to vrati.

Tom