Rastislav Rehak napsal(a):
> Par dalsich statistik, ktorym zase ja verim ( su z mojho serveru cez
> google analytics )   Java 97,5%  , Flash 97,96%

Pozor, Google Analytics zjišťuje údaj o Javě pomocí volání JavaScriptové funkce
navigator.javaEnabled() která nespouští JVM (to trvá příliš dlouho),
takže není moc vypovídající. Tahle statistika je k ničemu.

> Stare verzie Java -  tam to moc  nesledujem,  ale MS java  uz skoro
> neexistuje.
> Naposledy bola distribuovana s Win2000 , ale nie s XP, takze to uz nikto
> nema. Podla tejto statistiky http://www.statowl.com/java.php ma java
> 81,87% ale len 0,01% je other - co by mohla by 1.1 .

Tahle statistika je velice zajímavá. Ale nepíšou tam, jak to zjistili.
A když se podívám na statistiku Shockwave http://www.statowl.com/shockwave.php
který nemá nainstalován skoro nikdo, tak je vidět, že graf ukazuje
vzájemný poměr verzí u těch, kdo mají danou věc nainstalovanou.
Neříká nic o tom, kolik je těch, co nemají danou věc nainstalovanou vůbec.

Ano, věřím tomu, že mezi těmi, kdo mají Javu nainstalovanou,
má 59% verzi 1.6. Ale nejspíš těch 100% z grafu bude jenom zlomek
ze všech prohlížečů.

Tohle je statistika získaná metodou, která mi přijde rozumná:
http://www.realchat.com/blog/java-vs-flash/
a výsledek je - 56% má Javu, z toho polovina je stará MS Java.
Takže řekněme 28% uživatelů má použitelnou Javu.

> vs WSRP, OpenSocial atd.    Urcite by som to netahal do diskusie aky
> framework - rovnako dobre mozem urobit biggest brain ako applet alebo Ajax.

Tak to silně nesouhlasím. Aplikace jako biggest brain se podle mě
jako applet nebo AJAX udělat nedá. tedy dá se vyrobit,
ale nebude spolehlivě fungovat.

Makub
--
Supercomputing Center Brno             Martin Kuba