Urcite precitam.

Aby som nebol za uplneho rebela, popisem asi moju situaciu.

V mojom pripade sa nejedna o ee aplikaciu, ale o desktop aplikaciu. Ta
drzi prave jedno spojenie do databazy uz od main() a na zaver dava
commit a close(). Vsetky operacie mimo main bezia v neznamom poradi,
prevazne su to obsluhy uzivatelskej interakcie. Takze cele je to bud
vsetko, alebo nic. Prave preto nemozem rozumne pouzit @transactional a
moc sa mi ani nechce babrat s xml konfiguraciou springu. V pripade ee
je samozrejme situacia uplne ina.

Pouzijem singleconnectiondatasource, diky.

Odpovedet emailem