Zdravím,

proběhlo tu několik příspěvků, které (IMHO) neposkytují onen výchozí bod. Myslím, že v tomto případě není jednoduché cesty (WS za 10 dní :-)), takže doporučuji tyto komplexní studijní materiálly (které jsem, mimo jiné, použil na certifikaci WS):

1. kniha "O'Reilly - Java SOA Cookbook (2009)"
2. SCDJWS 5 Study Notes
3. SCDJWS_Study_Guide <http://java.boot.by/scdjws5-guide/>
4. Spousta materiálu (včetně zkušebních otázek a odpovědí) je na
   http://www.xyzws.com/scdjws/

Materiálů je hodně (k tomu bodu 3 lze koupit i příklady), záleží samozřejmě na implementaci (kterou implementací se chcete vydat --> zda referenční, nebo jinou) a také verzi JEE (resp. J2EE). První knihu (z bodu 1) považuji za opravdu velmi dobou, neboť prochází všechny oblasti, od XML/XSD/WSD, různé druhy přístupů tvorby WS (včetně klientů), důraz na interoperabilitu, platformu SOA, atd. Takovýchto knih asi bude hodně, ale tuto interně považuji za referenční :-).

Jak již bylo zmíněno, existují různé formy tvorby WS. Plně se stotožňuji s již řečeným --> použít "contract first". Pro prezentace a hello world je lepší "contract last", ale pro seriózní práci (např. pro 100ky klientů) je to dost nebezpečná cesta.

Arny