Welke problemen heb je bij de export van je gedcom bestand ? wat wordt verkeerd
weergegeven ? Ik heb geen problemen opgemerkt wanneer ik mijn gegevens
exporteerde naar familytreedna.

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Willem van den Blink [mailto:wbl...@xs4all.nl]
Verzonden: donderdag 3 september 2015 15:45
Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Export Legacy to FamilyTreDNA

Dag,

Ik heb enige tijd geleden mijn DNA in kaart laten brengen door in subject
genoemde organisatie. Is leuk en zinvol en ik zal nog meerdere test aanschaffen
(vader-lijn en moeder-lijn).

Ik zou graag beide infobronnen willen koppelen.
Dat is in principe mogelijk: ik kan een export-bestand (gedcom) vanuit Legacy
importeren in de dienst "familytreedna.com" en de DNA gegevens naar Legacy door
import.

Ik loop bij beiden tegen een probleem aan:

Een export van Legacy komt niet 100% goed over in FamilyTreeDNA, navraag daar
leert me dat het eigenlijk altijd goed gaat. Wat is de meest gangbare
gedcomexport???

Import IN Legacy van de DNA gegevens: er zijn slechts een aantal invoeren
mogelijke (12, 25, 37, 59,67 en 11 markers van Y-DNA (vaders
kant): mijn test ("FamilyFinder") wordt niet genoemd. Ik zal hiervoor ook de
betreffende DNA onderzoeker over benaderen.

Het zal voor velen een nieuw gebied zijn, maar mi moet je gebruik maken van de
middelen die de huidig wetenschap biedt en zullen de diverse genealogie prgms
(zoals Legacy) zich daaraan moeten kunnen aanpassen. Ik heb het dan niet eens
over integratie, wat mi (zoals bv
FS) mogelijk zou moeten zijn op een waanzinnig hoger niveau dan FS.

Iemand enige info????

Willem.

-----
Geen virus gevonden in dit bericht.
Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
Versie: 2015.0.6086 / Virusdatabase: 4409/10562 - datum van uitgifte: 09/02/15