Beste Evert,
Je aangedragen oplossing heeft helaas niet geholpen. Voor de duidelijkheid ,
als de index file begint met de naam van een vrouw is de hele regel, incl.
partner, rood gekleurd. Begint de regel met een man , is alles zwart gekleurd.
bij de huwelijksrecords staat wel degelijk man en vrouw vermeld. dus niet
man/man of vrouw/vrouw wat overigens ook niet mogelijk is in legacy 8. bij
verifieer/repareer blijft hij 91 fouten vinden ( man met man getrouwd of vrouw
met vrouw getrouwd). ik heb ook opnieuw legacy geinstalleerd zonder
resultaat.ik heb een bestand naar een kennis gestuurd waarbij hetzelfde
fenomeen zich voordoet. bij het inlezen van een bestand van hem krijg ik
hetzelfde resultaat. er is dus iets fout in het databestand wat ik gebruik,
maar wat ..........