Ik kan tussenvoegsels niet in een apart veld zetten. Jammer.

Waarom jammer? Ca de helft van mijn namen heeft een voorvoegsel. Van zowel de naam als het voorvoegsel varieert de spelling vaak binnen dezelfde familie.

Varianten van mijn eigen naam: [te[n|r]] Bra[a]k[e[n|r]], en nog een paar zeldzamere varianten. Dit wil ik kunnen zien gesorteerd op de hoofdnaam...

Is er iemand die ervaring heeft met tussenvoegsels achter de voornamen?  Dat wordt veel gedaan, bv in ons goede oude telefoonboek... Nu is het nog mogelijk, mijn Aldfaer-Gedcom onder handen te nemen voor definitieve import. Ik ken Legacy nog niet goed genoeg om het in Access te openen en er wat SQL tegenaan te gooien...

--

Leo
/https://www.ltebraake.nl/TNG/