Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com]
Namens ef huis
Verzonden: woensdag 22 januari 2020 11:27
Aan: Legacy-Nederlands@legacyusers.com
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] bronnen citeren

Hallo,

ik ben een nieuwe Legacy gebruiker. In het verleden heb ik TMG gebruikt en
nadat mijn genealogisch onderzoek enige tijd stil gelegen heeft heb ik nu
besloten een nieuwe start te maken met legacy. Ik heb inmiddels de deluxe
edition aangeschaft.

Ik loop nu tegen een probleem aan wat ik met behulp van de helpbestanden en
forums niet opgelost krijg. Ik heb enkele hoofdbronnen aangemaakt en zodra ik
dat gedaan heb kan ik daar ook feiten aan koppelen. Bij een nieuw feit kan ik
via de bronnenknop dan kiezen voor "citeer een bron" en op die manier ook dit
feit aan zo'n bestaande bron koppelen. Het werkt wel wat omslachtig, maar ja,
dat zij zo. Het probleem is nu dat als ik Legacy sluit en op een later moment
weer open dat dan de "citeer een bron"-knop niet meer aanklikbaar is. Als ik
via overzicht naar de hoofdbronnenlijst ga staan mijn aangemaakte bronnen er
nog steeds, maar ik kan ze niet meer koppelen aan nieuwe feiten.

Het zal toch niet de bedoeling zijn dat ik per Legacy-sessie steeds nieuwe
bronnen aan moet maken? Ik doe hier blijkbaar iets verkeerd. Kan iemand wat
licht hierop schijnen?

vriendelijke groet,

Frankje Huisman