Het gaat weliswaar over de plaats van een patroniem in Legacy, maar er
lijkt over dat patroniem toch wat onduidelijkheid te zijn.
Oorspronkelijk waren er enkel voornamen. De gemeenschappen waren zo klein
dat dit volstond om iedereen herkenbaar te maken. Maar al vlug was er nood
aan een beter herken-ningsmiddel en zo ontstonden bijnamen. Er waren
verschillende soorten die o.a. verwezen naar beroep, woonplaats, uiterlijk
EN verwijzing naar vader, het zogenaamde 'patroniem'.
Deze bijnamen waren niet overdraagbaar op de kinderen en konden, werden
door de gemeenschap gegeven en waren veranderlijk.
Nog later volstond ook dat niet en moest een vaste familienaam gekozen
worden. Die werd veelal afgeleid  van de bijnaam (Jan de smid werd Jan
Smits, grote Frans werd Frans De Groot en Jef Pieterszoon werd Jef Peters).
Maar dat al niet weg dat ook later nog. vooral in de Noordelijke
Nederlanden nog lange tijd patroniemen in gebruik bleven: Jan Gerritsen
Nelissen.
Dus familienaam. Voornaam en Patroniem zijn drie verschillende zaken en dan
komt er soms nog een Alias bij  maar dat is een varianten van de
familienaam.
In het programma dat ik gebruik (Pro-Gen) is er plaats voorzien voor elk
van de vier naamsoorten
Arcue