Beste Hans,

Ik heb in mei 2024 iets vergelijkbaars ervaren met een onverhoedse blokkering van de toegang tot de website /wiewaswie.nl/, waarbij de bestaande toegang /manu militari/ ingetrokken werd op gezag van de Amerikaanse firma /Cloudflare/. Joost mag weten wie dat zijn ? Vreemd genoeg werd mij te toegang tot de /cbg-verzamelingen/ in dezelfde providerfamilie niet tegelijk ontzegd. Ik sta bij CBG bekend als een "digitale vriend", die een betalend lidmaatschap heeft. Nadat ik een mail naar de contactfunctie van cbg.nl had gestuurd, en daarop van die zijde geen enkele concrete reactie kwam, bleek de toegang een goede week later, als bij toeverslag, weer zonder beperkingen mogelijk. Er gebeuren soms vreemde dingen, waar je uiteraard nooit enige uitleg over krijgt.

Mijn raad is dus : proactief verhaal te gaan halen bij de uitbater van de website, met het verzoek tot onmiddellijk herstel van de toegang. En dan maar zien wat er gebeurt. Wat dat ''bouncen'' betreft kan ik je echt niet helpen, die term is ook voor mij /bargoens chinees/ ...

Beste groeten,

Pieter