Hekese merhabalar,
Ben Linux üzerinde Php ve HTml kodlarını  kullanabileceğim bir editör
arıyorum.
Ancak aradığım editörde yazdığım HTML ve PHP kodlarını otomatik
tanımla/tamamlama, satırları otomatik numaralandırma, kodları kendi
içinde renklendirme gibi bir takım özellikler olsun istiyorum.
Konu ile ilgili internette yaptığım araştırmalar sonucunda istediklerime
yakın olarak "geany - eclipse - netbeans - codeblocksta - emacs - vim -
quanta plus -  editörlerini buldum.
Ancak bu ediötrler gerekli eklentilerini yüklediğim takdirde benim
istediklerimi karşılaya bilecekler gibi duruyor.
Ayrıca emacs ve vim ilk başta öğrenmesi çok zor olan ancak gerekli
eklentiler ile uzay mekiğine dönüştürüle bilecek kadar esnek vede hafif
olması bakımından diğer editörler arasında ön plana çıkıyor.
Aslında yukarıda aradığım özellikler kadar kullana bileceğim editörün
hafif vede mümkünse konsol tabanlı olmasını istiyorum.
Bir takım özellikleri hazır geldiği vede hafif olduğu için şuan
makinemde quanta plus kullanıyorum.
Ancak yinede pek memnun olduğum söylenemez.
Bu konuda sizin fikir vede önerilerinizi bekliyorum.
Herkese şimdiden teşekkür eder kolaylıklar dilerim.
"SARI"