Merhaba,

Eger IDE turu birsey istiyorsan, Eclipse veya NetBeans'den birisini
secmen gerek, ben NetBeans kullanmayi Eclipse'den daha cok seviyorum.

Hangi secenekte karar kilarsin kil, yaklasik 2 yildir isinin %99'unu
editor olarak vim kullanan birisi olarak vim yada emacs'dan birisini
ogrenmeni siddetle tavsiye ediyorum; ozellikle de fare kullanmayi
sevmeyen birisiysen. Ikisini de verimli olacak kadar ogrenmek belli bir
zaman gerektiriyor, birsuru klavye kisayolu ezberlemen gerekecek ama bir
kere bunu basardiktan sonra emin ol diger editorler cok "yavan" gelecek.
Bir de bu iki editore yaptigin yatirim bosa gitmez, ogrendigin seylerin
aynisini hem grafik arabirimi uzerinden hem de konsoldan, isletim
sistemlerinin hepsinde kullanabilirsin, her konuda binlerce vim betigi
de cabasi.

Vim yeni baslayanlar icin sanirim emacs'dan biraz daha zor, cunku diger
editorlerin aksine sadece ekleme kipi yerine, "normal", komut ve gorsel
diye adlandirilan 3 kip daha destekliyor ve vim'i calistirdiginda normal
kip aktif oluyor (vim'i calistirip kapatamayanlar :q! komutunu
kullanabilir) ama dedigim gibi, bir kere alisinca vazgecemeyeceksin.

Son olarak, benim surekli kullandigim birkac tane basit vim komutu
(hepsi normal kipte calisiyor):

Tumunu sec:
ggVG

Kelimeyi sil ve ekleme kipine gec:
cw

Satir sonuna kadar sil ve ekleme kipine gec:
c$

yada,

Satir sonuna kadar sil ve ekleme kipine gec:

"function" metnini ileri dogru ara:
/function

Ilk "a" karakterine kadar sil:
dta

Ikinci "a" karakterine kadar sil:
2dta

Ilk "a" karakteri dahil sil:
dfa

Dosya basina:
gg

Dosya sonuna:

Sayfa ortasina:

99. satira:
:99

yada,

99. satira:
99G

Dosya sonuna kadar sil:
dG

Satir sonuna kadar butun buyuk karakterleri kucuk, kucukleri buyuk yap
g~$

Son degisikligi geri al:

Geri alinan son degisikligi tekrar et:
ctrl+r

Son yapilan degisikligi yinele
.

Acilis/kapanis parantezine git (imlec kapanis/acilis parantezinin
uzerinde dururken)
%

Sonraki kelimeye git:

Imlecin uzerinde durdugu karakteri "a" ile degistir:
ra

Satiri alttakiyle degistir:
ddp

Satiri "a" yerimi olarak belirler