Herkese merhabalar,
Arkadaşlar elimdeki düşük sistemli P2 makinemin üzerinde fazla
uğraşmadan PHP uygulamaları geliştirmek istiyorum.
Bunun içinde kendime hafif ve de basit bir editör arıyorum.
Normalde kendi dizüstü makinemde  Zend ve Netbeans kullanıyordum ancak
P2 makinenin bunları kaldırması oldukca zor.
İşin doğrusu Debian ile hazır olarak kurulu gelen  "Gedit" oldukça hoş
vede sevimli bir editör,
netekim NotePad++ gibi biraz daha modifiye edebilirsem daha verimli
olacak gibi.
Bu konu ile ilgili olarak ilk aklıma gelen "Gedit" in ayar dosyası
üzerinde bir takım değişiklikler yaparak "Gedit" in her açıldığında
sıradan bir  editör gibi açılması yerine direk PHP editörü olarak
açılmasını sağlamak,
Ayrıca zemin ve syntax renklerini birbirinden farklı renkler olarak
belirleyebilmek, böylece kod renklendirmesi yapa bilrim düşüncesine sahibim.
Aslında açık konuşmak gerekirse ben "Gedit" i biraz NotePad++ a
benzeteyim isiyorum.
Ama bunu nasıl yapacağım konusunda pek bir fikrim yok.
"Gedit" in eklentileri kısmına baktım ancak mevcut eklentiler ile pek
tatmin olabildiğimi söyleyemem.
Amacım herşeyden öte stabil bir editör("Gedit") yaratabilmek.
Bu konuda görüş ve önerileriniz ile bana yardımcı olabilrseniz çok
memnun olurum.
Kolaylıklar "SARI"