Ben zaten, PII makinede çalıştığınızı söylediğiniz için hafif bir
program olduğu ve  hem grefik arayüzü olduğu
hem de grafik arayüze ihtiyaç duymadan çalışabildiği için önerdim,
ayrıca ben yıllardır vi-vim kullanıyorum ve
herkese tasiye ediyorum. Diğer arkadaşların dediği gibi temel komutları
5-10 dk. da öğrenirsiniz.
Ama php de büyük projeler geliştirecekseniz tabi bir IDE ye ihtiyacınız
olduğu açık. Gel gelelim linux da
programlama yapan biri için vi-vim öğrenmek bir gerekliliktir.