On 17-05-2011 14:04, Nuri AKMAN wrote:
> Ömer Bey,
>
> Veri tabanı karakter seti de UTF8 olmalı değil mi?
>
> Bir sorum daha olacak size: .html ve .php doslayarının encoding'i ne
> olmalı? UTF8 without BOM mu?

Evet, elbette veri tabanı karakter seti UTF-8 olmalı, benim bahsettiğim
kısım da DB kısmı idi. Bence -anahtar kelime "bence"- tüm HTML & dinamik
yaratılan sayfalar mutlaka UTF-8 olmalı, aksi durumlar görüntülemede ve
kullanımda -bkz. json, xml, vs- çok ciddi sıkıntılar doğuruyor.

Windows altında çalışırsanız genelde editörler -dweaver, ultraedit, vs-
kaydederken UTF-8 without BOM diye bir seçenek sunuyor, mutlaka bu
seçilmeli. eğer notepad ile çalışıyorsanız anlamsız olmasına rağmen
notepad illa ki bu karakteri başa koyarak -BOM, byte order mark-
dosyanın saçmalamasına vesile oluyor, ki aslında BOM UTF-8 için çok
anlamsız[1] ve hiç bir zaman istenen bir özellik değil.

özellikle PHP'de header() komutunu sıkça kullanıyorsanız sürekli "output
started at line 1" hatası alıp çıldırma noktasına gelebilirsiniz ya da
kodunuz çalışmayabilir.

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Byte_order_mark#UTF-8

--
Omer Barlas