Oylece dusunduklerimi yaziyorum, tamamen kisisel...
Ihtiyaca gore bakmak daha dogru bence.
Biraz da ters orneklerle gidelim mi ?
C dili ile herhangi bir web sunucusunda calisan bir iletisim formunu
hazirlayabilir misiniz ? Ya da ne kadar surede hazirlarsiniz ?
C ile bir php'deki   stri_replace fonksiyonunun gorevini yapan
fonksiyonu hazirlamaniz ne kadar surer ? Elbette kendi fonksiyon
kutuphanelerinizde bu tur seyler vardir ama olmadigini varsayarsak...
Clipper, xHarbour gibi xBase dillerinin neredeyse tumu, C temelli
kutuphaneler ile hazirlanmistir.
"Makinadan uzak diller", icinde bir cok hazir kontrolu bulundurdugu icin
kolay ve hatasiz (az hatali) yazilim gelistirmeyi saglarlar.
Ben C ile bunlari yaparim derseniz, verimli olmak icin kendi
kutuphanelerinizi ya da bir takim hazir kutuphaneleri kullanmaniz
gerekir ki, bu da "Makinadan uzak diller"in yaptiginin bir benzeridir.
Mesela C ile bir datagrid uygulamasi yapmak isterseniz ve bunu sifirdan
standart bir C dili ile yapmaya kalkarsaniz, delphi'deki, clipper'daki
ya da TMS Componentlerindeki (ozel bir kutuphane)  gibi bir sonuca
ulasmaniz aylar belki de yillar alir.
Ama oyle durumlar vardir ki  hazir kutuphanelerde bulamazsiniz ya da
istediginiz ozellikleri tasimaz. Mesela dogru durust surucusu olmayan
bir scanner'i kontrol etmeniz gerekir ya da benzeri birsey. O zaman
dogru arac C ya da C++ olabilir.
Bir gozlemim de yillar icerisinde bu tur ozel ihtiyaclarin gittikce
azaldigi seklinde.
Diyelim ki C cok guzel bir Isvicre cakisi (cok amacli). Ama onunla sihhi
tesisat yapmak yorucu olabilir, daha uygun baska aletlere ihtiyaciniz
olacaktir.
Ozellikle de son yillarda; DLL, XML, json vb. bircok kavram, platformlar
ya da diller arasi iliskiyi guclendirmek icin ortaya cikti. Yoksa herkes
herseyi C ile hallederdi...
Mesela su aralar 96 milyon kaydi olan bir veritabani ile ugrasiyorum.
Bunun icin, SSD disk uzerinde calisan bir mysql kurdum. Cunku yazilim da
yetmiyor bazen, donanima da yuklenmek gerekiyor.
Farkli bir tanimla basarili programcilik, insan faktoru dahil tum faktor
ve bilesenleri, esgudum icinde birlikte kurgulama, calistirma ve
optimize edebilme becerisidir.