Üye, Kitap.... gibi tablolarınızdaki alanların başlarına tablo isimlerini
eklemeniz doğru değil. Zaten işlemlerde tablo isimlerini ayırıcı olarak
kullanacaksınız, tekrar terkrar yazmak OKUNURLUĞU azaltacaktır

Örnek;
SELECT U.* FROM UYELER AS U;
SELECT K.ADI, K.BARKOD, I.ALINMA_TARIHI, I.KONSINYE FROM KITAPLAR AS K,
ISLEMLER AS I ....

Sarpa sarma kısmında çözüm ise; hareket ve tanımları id ler ile
birbirlerine bağlayacaksınız. Sorgular ile rapor verilerini
oluşturacaksınız. Bu kısımda sql bilmeniz gerekiyor, yani;
PRIMARY KEY,
ONE TO MANY,
MANY TO ONE,
JOIN' LER,

gibi kavramları biliyor ve kullanabiliyor olmalısınız. ORM aracı
kullanıyorsanız işleriniz biraz daha kolay olur.

İyi günler, iyi çalışmalar...

Mustafa DUMLUPINAR
http://mdpinar.blogspot.com/