Merhaba,

Bence, İngilizce olmadan emekleyebilir, adım atabilirsiniz. Ancak
yürüyemezsiniz.

Algoritma bilmeden, programala bilmeden oyun yazamasınız.

Bence, öncelikle "*Blok Programlama*" konusunda bir tecrübe kazanmalı.
https://www.code.org bunun için örnek bir sitedir. Türkçe arayüzü var.

Sonrasında *scratch*'a başlayabilir. Daha önce yapılmış projeleri incelemek
fikir verebilir.
https://scratch.mit.edu/ Arayüzü Türkçe, ayrıca bol miktarda Türkçe kaynak
var.

Devamında şu ilgisini çekebilir:
http://www.stencyl.com/

Öğrenme bir süreçtir. Programlama bilmeden oyun yazabilmek nasıl olur pek
bilemiyorum. Programlama öğretmeye ilişkin sitelerin güzel bir derlemesi şu
sayfada var:
https://codewizardshq.com/coding-websites-for-kids/

Web Temelli uygulamalarla bir şeyler yapabilir noktaya geldikten sonra,
daha eğlenceli şeylere yönelebilir.
Raspberry Pi ve MineCraft gibi.
<https://projects.raspberrypi.org/en/projects/getting-started-with-minecraft-pi>

Selamlar,