On Tue, Dec 10, 2013 at 02:30:15PM +0200, Samet Uzuncan wrote:
> Merhabalar,

Merhaba,

> Git-hub  versiyon kontrolünü local ağda kullanma yöntemini aramaktayım.
> Bahsetmiş olduğum bir server yada masaüstü
> pc  ana depo (origin) olarak kullanmak ve local ağda bulunan cihazlar ile
> bu depoda git versiyon kontrolünü kullanabilmek.

Üzerinde ssh ve git kurulu herhangi bir makineyi git sunucusu
yapabilirsiniz.

Git sunucu görevi görecek makinede bir (bare) repository oluşturup
(atıyorum /home/abc/xyz.git) ardından ssh ile clone/pull/push
yapabilirsiniz:

git clone a...@example.net:~/xyz.git

İşin içine yetkilendirme girecekse burada gitolite vb. araçları
kullanmanız gerekir.

Örneğin yerel ağda bir github benzeri bir arayüz ile yönetim sağlayım
gibi bir planınız var ise:

1. GitLab kullanabilirsiniz. (http://gitlab.org/ wikisini inceleyin
kurulumu çok kolay)
2. Gitorious (kullanan var mı merak ediyorum :p) da yerele kurulabilir.
3. Gerrit kullanabilirsiniz. Her ne kadar patch review sistemi olsa da
repository management da yapıyor.
4. Parayı bastırıp github enterprise server satın alabilirsiniz.

Bu kadar komplike olmasın ben sadece basit bir yetkilendirme mekanizması
sağlayım diyorsanız gitolite kullanın.

> gitolite, gitosis gibi uygulamalar  git ile beraber kullanım örneklerine
> internette rastladım, fakat tam olarak neyi kullanmam
> gerektiğini bilemedim.

Tavsiyem önce kıyısından köşesinden git kullanmayı öğrenmeniz yönünde.

http://try.github.io/ ile işe başlayabilirsiniz. Git kullanmayı hafiften
öğrenmedikten sonra git deposu yönetmek beyhude bence.

--
Samed Beyribey