Merhabalar,
Dosya ektedir... Bunu crontab 'a 01:00 olarak ekliyorum. Her gece yarısı şifreyi güncelliyor...

Kolay gelsin,
Mucip:)

Abdulah ÜLKER yazmış:
sanırım cron görevi ve betikle halledilebilir.
Fakat siz problemi çözmüşsünüz.
Kullandığınız Python Programını bana mailden atabilirmisiniz?
iyi çalışmalar.
Mucibirahman İLBUĞA yazmış:
Selamlar,
Evet. Sizin yöntem bu anlamda daha güvenli. Ancak benim izlediğim yöntemde de kullanıcı "nologin" olarak açılıyor. Sisteme giriş bile yapamıyor yani... Bu da kısmen aynı şey değil midir?

Bir de bu yöntem ile hergün şifreyi "chpasswd" komutu ile değiştirebiliyorum. Python programı şifeyi değiştiriyor ve yeni şifreyi belirlediğim kullanıcılara gönderiyor. Htpasswd kullanımını tam olarak bilmiyorum. Bahsettiğim şekide bir otomatik değişim yapılabilir mi her gün?
Kolay gelsin,
Mucip:)

Abdulah ÜLKER yazmış:
ben dosya download eden kişilerin asıl sistemde yer almamasını amaçlamıştım.
şifre dosyasına dilediğiniz kadar kullanıcı ekleyebilirsiniz
tabiki.eklediğiniz kullanıcılar sadece sözkonusu sayfaya erişim hakkı
kazanırlar. asıl sistele akaları olmas asla.
saygılar.
Mucibirahman İLBUĞA yazmış:
Selamlar,
İlginize teşekkürler... Sayfanızı inceliyorum. Farklı bir yöntem izlemişsiniz... Daha detaylı bakmam gerek :)

Araştırmalarım sonucu aşağıdaki sitedeki işlemleri uygulayarak amacıma ulaştım...

http://www.linuxhelp.net/forums/CentOS_3x_4x_VSFTPD_Ftp_server_t7457.html
Kolay gelsin,
Mucip:)

Abdulah ÜLKER yazmış:
http://caylak.prophp.org/ftp/
mini bir deneme bu adreste yer alıyor. Eksik veya hatalarmı bildirirseniz sevinirim.
Saygılarımla.
Mucibirahman İLBUĞA yazmış:
Merhabalar,
CentOS 5 üzerinde basit bir ftp (vsftp) sunucu kurmak istiyorum. Sadece internet üzerinden ftp://xx.xx.xx.xx yazan kişiler bir şifre girerek (kullanıcı ismi bile gerkmez!) dosyaları indirebilsinler... Upload bile gerekmez!...

Sadece siteye girmek için bir şifre sorsun... Konsol üzerinden giriş de gerekmiyor. Lokal giriş de gerekmez. Sadece internet tarayıcı ile ulaşılması gerek...

vsftp yi deniyorum ama ulaştığım sitelerde kullanıcı oluşturma ve derin işlemlerden bahsediliyor...

Bu kadar detaylı ayar yapmak gerekir mi gerçekten?

#!/usr/bin/python
# -*- coding: utf8 -*-
import string, os, time, random

#sifre=time.strftime("%A",time.localtime())
#sifre=sifre[0]+time.strftime("%d%m",time.localtime())

sifre=str(random.random())

#print sifre

sifre=sifre[-5:]

f=open('/root/sifre','w')