Bence işletim sisteminden önce hangi eposta sunucu sistemini kullanacağınız konusuna daha fazla kafa yorun. Linux'a karar verdiyseniz; postfix ve qmail önce giden seçeneklerdendir.

İşletim sistemi tarafında; kurulum kolaylığı olsun diye Redhat tabanlı bir sistem düşünüyorsanız, fedora yerine redhat veya centos daha uygun olabilir. fedora genelde masaüstü işletim sistemi olarak kullanılıyor. Veya yine ücretsiz olan Debian da bu tarz durumlar için şiddetle tavsiye edilir.

Açık kaynaklı istiyorsanız; internet'te qmail, postfix, sendmail, exim sözcüklerini aratarak bu yapıların karşılaştırması ve özellikleri hakkında onlarca yazı bulabilirsiniz.

Biraz araştırarak kararınızı kendiniz vermeniz en güzeli bence. Merak ettiklerinizi kurun, inceleyin test edin. Yapılandırma dosyalarına bakın. Kullanıp kullanamayacağınıza bakın. Son olarak, içinize sinen bir yapılandırmayı uygulayın.

Eposta sunucusu, diğer sunucu hizmetleri içinde en çok uğraştıran yapılardan birisidir. Kurulumu, yapılandırması, yedeklemesi, antispam&antivürüs ayarları, yüksek donanım ve disk gerektirmesi vs... Konuya elden geldiğince hakim olarak hizmet vermekte fayda var.

ali karagöz wrote:
Merhabalar;

Ben fedora üzerine mail server kurmak istiyorum bu konuda bana döküman
gönderebilecek veya tavsiyede buluna bilecek arkadaşlar var mı.

Kuruluma önce nasıl başlayacağım hangi meteryaller gerekli ve hangi
yazılımları kurmam gerekiyor bu konularda yardımlarınızı rica
ediyorum. Teşekkürler