24 Eylül 2009 22:25 tarihinde Timuçin Kızılay <t...@savaskarsitlari.org>yazdı:

> Ahmet Yıldız yazmış:

> Tam benzer bir sistem bende var.
> vmware-server kurulu ubuntu sunucum var, bunun üzerinde iki linux 2
> windows sanal sunucum var.
> Makinada iki tane ethernet kartı var. kartlardan birine gerçek ipleri
> (bende 16 tane ip var) verdim. diğer karta 10.0.0.1 adresini verdim.
> sanal makinaları 10.0.0.1 adresini verdiğim ethernet kartına bridge ile
> bağladım. iptables ile yönlendirmeler yaptım, bu şekilde hangi gerçek
> iplerden geldiyse kendisiyle ilgili sanal makinaya yönleniyor. sanal
> [...]
Timuçin Bey,

Yanlış anlamadıysam gerçek iplerinizi gerçek makinada tanımlıyor ve gelen
istekleri sanal makinalara yönlendiriyorsunuz. Bu benim işime yaramayacaktır
çünkü benim asıl amacım ip den tasarruf etmek. Bu işi bir tane gerçek ip ile
tamamlamak.

Bir makinada birden fazla web sitesini konaklatmak istediğimde tek bir ip
ile virtual host yaparak bu işlemi yapabiliyorum. İşin içine gerçek ve sanal
makinalar girince sıkıntı yaşadım.