Ben benzer bir yapıyı kullanıyorum;

Şöyleki , 2 adet kasam var ikisindede debian4 kurullu, her iki makineye ayrı
ayrı kurulumu yaparak aynı paketleri aynı ayarlarla kurdum.

Misal her ikisidede mysql-server+php9apache2+samba+postfix+amavis vsss kurulu
bu işlemler sonunda rsync kullandım,

Sistem il guncellemeyi 2-3 saate yaptıktan sonra crontab a 2dk bir
guncelleyecek sekilde ayarladım sorunsuz lkullanıyorum.

Ama baştan belirteyim asıl kullanılan sisteme bir akaet kurunca yada ayar
yapınca aynı işlemleri 2. Makinedede yapmak gerekiyor, ben kurulu paketlerde
ekleme

Yada çıkarma yapmadığımdan sorun yok.

Sistemde asıl kullanılan “samba dosya
sunucusu”+”mailserver”+dansguardian+squid olduğundan conflarda yaptığım
değişikler rsync ile 2dk sonra diğer makinede oluyor ama servisleri stop-start
etmek gerekli.

Şimdiye kadar 3-4 sefer sorun yaşadım ve sorun olduğunda ikinci makineyi
devreye alarak sistemi yürüttüm.

(not: mysqlimmde  için canlı kopya yontemimde replication sunucudaki yoğun
trafiğe cevap veremediğinden, mysql-cluster kullanmak gerekli ben kullanmadım
mysql i elle copyliyorum)