Merhabalar,

Yazılanlardan sanki iki diskin de aynı makina üzerinde takılı olacağını
anladım. Yani rsync pek çözüm olmayacak gibi..

dd komutu istenildiği gibi herşeyi olduğu gibi 1e 1 kopyalar. yani tüm
1500gb diski 1 ve 0 lar halinde clonlar dezavantajı ise her seferinde
1.5 tb veri okuyup yazması olacaktır muazzam bir yavaşlık söz konusu
olacağını tahmin ediyorum... 160GB sata diski dd ile diğerine
kopyaladığımda saatlerce beklemiştim.
bakınız: $man dd

bir diğer araç da dump. bu araç için dosya sisteminiz ext3 olmalı. bu
dosya sisteminde kullanılan gayet güzel yedekleme aracı hatta belli bir
algoritma kullanarak her seferinde komple yedek almadan hızdan
kazanabilirsiniz..
ayrıntılar: $man dump

Aklıma gelen başka bir araç da partimage, ntfs fat gibi dosya sistemleri
de dahil olmak üzere bir çok dosya sisteminden image alabiliyor. dd
komutundan çok daha hızlı olacağı kesin. ama oluşan dosyayı nereye
kopyalasırnız bilmiyorum. yedek diskte fazladan bir disk bölümü
oluşturup bu image dosyalarını oraya atmak gerekecek gibi.. ayrıca yedek
disten sistemin açabilmesi için grub un MBR ye yaptığı kaydı da
unutmamak gerekecek..
http://sourceforge.net/projects/partimage/

umarım işinize yarayabilecek bir fikir verebilmişimdir..

Kolay gelsin..

Barış Münir yazmış: