From: "Cagri Ersen" <cagri.er...@gmail.com>
To: <linux-sunucu@liste.linux.org.tr>
Sent: Sunday, October 11, 2009 1:40 AM
Subject: [Linux-sunucu] Re: Qmail yedeklemek / kopyalamak

Merhabalar,

qmail ve vpopmail ile ilgili yedeklemeniz gereken dizinler sunlar:

/home/vpopmail/domains = domain/kullanici bilgileri ve mailler
/var/qmail/control = coğu qmail ayarının yapıldığı dosyaların bulunduğu
dizin.
/var/qmail/alias = alias dosyalari
/var/qmail/supervise = qmail servis betikleri.

Full backup (binary vs.ler dahil) backup icin

/var/qmail ve /home/vpopmail dizinini yedekleyebilirsiniz.

Ayrica, vpopmail mysql ile birlikte kullaniliyorsa kullanici bilgileri
icin ilgili mysql db'sinin de backuplanmasi gerekir.

Cagri Ersen
http://www.syslogs.org