From: "Atif CEYLAN" <atifcey...@gmail.com>
To: <linux-sunucu@liste.linux.org.tr>
Sent: Sunday, October 11, 2009 2:48 AM
Subject: [Linux-sunucu] Re: Qmail yedeklemek / kopyalamak

Merhaba,
domainleri tek tek taşımak için
http://qmail.jms1.net/scripts/migrate-domain.shtml

toplu çözüm için
http://qmail.jms1.net/backup.shtml

ilk yöntemde her domain için:

domainname.com-postmaster.tar.gz
domainname.com-digermailhesabi.tar.gz
domainname.com-birbaskahesap.tar.gz
şeklinde dosyalar oluşturur ve son olarak
domainname.com.sh şeklinde  shell script oluşturur.

size sadece qmail kurulumunu yaptığını makinede
bu domainname.com.sh uzantılı dosyaları çalıştırmak kalır :)

ikinci yöntem ise topluca klasör ve dosya kopyalamaktan ibaret. (hakları
unutmamak gerekiyor.)

ben her iki yöntemide kullanıyorum (ikinci bir sistem üzerine günlük
yedekleme yapıyorum ve sorunsuz çalışıyor)
özellikle ilk yöntemle 3 kez sunucu değiştirdim ve veri kaybım olmadı.

kurulum için adres olarak
http://www.shupp.com/toaster/
burası oldukça güzel ancak  yazılımların  son versionları ile
buradakiler arasında  biraz version farkı var :)
güncellerini kullanman durumunda ise uyumsuzlular oluyor. Kesinlikle
sitedeki uygulamaları değilde güncel versionlarını kullan (tabi bu
durumda çıkan sorunları kendin aşman gerekecek.)

Not: bence diskin ucmadan önce sistemini yedekle sonra detaylı araştır.
Şuan verdiğim adresteki adımları harfiyen yerine getir ve sistemini yedekle.

iyi geceler.

Cagri Ersen wrote: shell

/**
* @author Atıf CEYLAN