Kimden: Mesut Güler <me...@egemenyazilim.com>
Konu: [Linux-sunucu] Re: Yan:  Re: 2 Pc Disk mount
Kime: linux-sunucu@liste.linux.org.tr
Tarihi: 10 Şubat 2010 Çarşamba, 15:48

Muhammet TURK yazmış:
> Merhaba,
>
> 1. sistemde samba mevcuttu sistemi hafifletmek amacıyla 2. sistem
> oluşturarak sambayı ona taşıdım.
> Networkumuzde Vlanlar mevcut fakat 2 sistemde aynı Vlan içinde çalışmakta.
> NFS paketini nasıl kurabilirim nelere dikkat etmek gerekir yardımcı
> olabilir misiniz? (araştıracağımda)

fedora/centos vs için yum paket yöneticisi ile nfs-utils paketini
kurabilirsiniz.
debian/ubuntu için de benzer şekilde paket yöneticisi apt ile nfs server
ve client paketlerini kurabilirsiniz. paket adlarını bilmiyorum.
"aptitude search nfs" komutu size nfs ile ilgili paketleri gösterecektir.
sunucu olacak linux bilgisayarda kurulumdan sonra da "/etc/exports"
dosyasını paylaşımlar için düzenleyip nfs servisini çalıştırmak yeterli
olacak. ayrıntılar için "man exports"
istemci olacak linux bilgisayarda ise "/etc/fstab" dosyasına nfs
paylaşımını otomatik olarak bağlaması için gerekli satırı
ekleyebilirsiniz. "man fstab" "man nfs"
ayrıca gugılda ( www.google.com/linux ) nfs aratarak bir çok kaynağa
erişebilirsiniz.

SSHFS için de istemci olacak pc'ye sshfs  paketini kurmanız yeterli.
Sunucu tarafında da ssh servisinin çalışır olması yeterli. Sshfs malum
ssh üzerinden dosya paylaşımı sağlıyor, verileriniz şifreli olarak
iletilecektir. Bu açıdan çok güvenli bir yöntem :) Ayrıca gayet de hızlı
çalışıyor.
centos/redhat/fedora için dag rpm reposunda (
http://dag.wieers.com/rpm/FAQ.php#B ) bu paket var, sshfs.fuse olarak
geçiyor adı.:
ilgili paketi kurduktan sonra:
sshfs me...@192.168.0.5:/home/mesut /mnt/mesut
gibi bir komutla sisteminize bağlayabilirsiniz.

> Open VPN kurulu sistem üzerinde;
> sadece VPN ile bağlanan kişilere sambayı aktif etme olanağım mevcut mu?
> Lokalden bağlanılmak istenildiğinde sambaya erişilemesin fakat VPN ile
> bağlananlar erişebilsin. VPN ile bağlananlar ve lokaldeki kullanıcılar
> aynı olabiliyor.

Şöyle bir şey yapılabilir belki:
1- Samba sunucu, lokaldeki ağınızdan farklı bir ağda olmalı.
2- samba sunucu ile bağlantıyı sadece güvenlik duvarı (openvpn olan
linux) vpn üzerinden sağlamalı.
3- Bu durumda VPN kurulduğunda tun arabiriminden gelen ve samba sunucuya
giden paketler için fazladan NAT yapmanız gerekebilir.
Tabii tüm trafik vpn üzerinden geçmek zorunda olacak, bu açıdan bir
yavaşlık yaşanabilir.

saygılarımla

Yahoo! Türkiye açıldı!  http://yahoo.com.tr
İnternet üzerindeki en iyi içeriği Yahoo! Türkiye sizlere sunuyor!