03.06.2010 11:03, Ahmet Selman İnanç yazmış:

Merhaba

Sistemimde DJBDNS ile dnscache kullanmaktayim. Malum youtube.com yasaklamsinin onune dns degisiklikleri ile gecebiliyoruz. Fakat benim dnscache'im youtube.com sorgularina verdigi cevaplar yasakli oldugu icin erisemiyorum. Bunun icin her makinanin /etc/hosts ile oynamak mumkun ve bu sekilde asilabiliyor ama bunu dnscache uzerinde nasil yapabilirim yani youtube.com ve www.youtube.com <http://www.youtube.com> icin su ip adreslerini kullan diyerek tum clientlarda ayar yapmadan bu isi cozmek istiyorum. Djbdns de bunu nasil yapabilirim.

Selamlar

merhabalar

djbdns'i ben de kullanıyorum. Şimdi kontrol ettim youtube'a girebiliyorum. Ancak dün bir ara youtube ipleri komple bloklanmıştı. Denemek için turkiyedeki datacenterdaki linuxu ssh üzerinden proxy olarak kullandım ve bu şekilde bağlanabildim. Arada bir ttnet, dns üzerinden değil de, direk ipleri bloklayabiliyor, bu durumda dns ile ilgili yapılabilecek pek bir şey yok.

saygılar