03.06.2010 12:57, Ahmet Selman İnanç yazmış:

Peki djbdns de

Dns sorgusu yapmadan su dominin ip adresi budur nasil diyebilirim. Mesela dnsmasq kullanarak bunu yapabiliyorum. Su domainler icin dns sorgusu yaptirmadan ip adresini ben gosterebiliyorum elle girerek bunun dnscachede bir yolu yok mu?

*From:* linux-sunucu-boun...@liste.linux.org.tr [mailto:linux-sunucu-boun...@liste.linux.org.tr] *On Behalf Of *Mesut GÜLER
*Sent:* Thursday, June 03, 2010 12:52 PM
*To:* linux-sunucu@liste.linux.org.tr
*Subject:* [Linux-sunucu] Re: Djbdns - Dnscache

03.06.2010 11:03, Ahmet Selman İnanç yazmış:

Merhaba

Sistemimde DJBDNS ile dnscache kullanmaktayim. Malum youtube.com yasaklamsinin onune dns degisiklikleri ile gecebiliyoruz. Fakat benim dnscache'im youtube.com sorgularina verdigi cevaplar yasakli oldugu icin erisemiyorum. Bunun icin her makinanin /etc/hosts ile oynamak mumkun ve bu sekilde asilabiliyor ama bunu dnscache uzerinde nasil yapabilirim yani youtube.com ve www.youtube.com <http://www.youtube.com> icin su ip adreslerini kullan diyerek tum clientlarda ayar yapmadan bu isi cozmek istiyorum. Djbdns de bunu nasil yapabilirim.

Selamlar

merhabalar

djbdns'i ben de kullanıyorum. Şimdi kontrol ettim youtube'a girebiliyorum. Ancak dün bir ara youtube ipleri komple bloklanmıştı. Denemek için turkiyedeki datacenterdaki linuxu ssh üzerinden proxy olarak kullandım ve bu şekilde bağlanabildim. Arada bir ttnet, dns üzerinden değil de, direk ipleri bloklayabiliyor, bu durumda dns ile ilgili yapılabilecek pek bir şey yok.

saygılar

Bind ile bu iş kolay.. bind kurup orada youtube için zone oluşturarsanız tüm sorgulamalara önce kendi üzerindeki zone dosyasından okuyarak cevap verecektir. DJBDNS, BIND gibi çalışmıyor, dnscache ve tinydns birbirinden bağımsız davranıyor. dnscache ilgili domain için o alan adının gerçek DNS sunucusu üzerinden değil de sizin göstereceğiniz bir DNS sunucunusu üzerinden sorgulama yapmalı ki dediğiniz şey gerçekleşsin.. Bu durumda tinydns'de o alanadına ait dns kaytılarını yapmak gerekecek ve dnscache i de ilgili alan adı için yereldeki tinydns'i kullanması için yapılandırmak lazım.. Yanılmıyorsam aşağıda yazanlar bunun nasıl yapılabileceği hakkında fikir veriyor:

"*dnscache* reads a list of dotted-decimal root server IP addresses, one address per line, from /servers/@/. It also scans the /servers/ directory for server IP addresses for other domains. If there are addresses listed in /servers/moon.af.mil/, for example, then *dnscache* will send queries for /anything.moon.af.mil/ to those addresses, and will not cache records for /anything.moon.af.mil/ from outside servers such as the root servers"

http://linux.die.net/man/8/dnscache

saygılar