Levent bey;

Bende sizle aynı fikirdeyim bunun spam antivürüsle işi yok.
1. Reverse dns kayıtlarım tamam kontrolleri yaptım zaten microsoft buna
bakmadıgını söyledi.  kesinlikle ttnet ipsi ve dns kullanımıyorum
2. harici domain var onlarında spf recordları tamam ama zaten ben o harici
domainlerden göndermedigim için onun çok gerekli oldugu kanısında degilim.
3. ip adreslerimin black listlerde olmadıgından eminim
4-microsoftta kayıt yaptırdım. 2 gün içerisinde sistem güncellenir diye
mesaj geldi. ayrıca gelen mesajı alta kopyalayacagım
5- hotmaile düşen mesajların detayını inceledim. ama burada birşey göremedim
sıradışıdışı
çalışan başka bir sistemimiz var oradam mail attım iki mailin detaylarını
inceledim sadece server ip farklılıkları ve domain farklılıkları var.
daha önce ben çok sayıda server kurdum hiç birinde sender id kaydı
yaptırmadım.

denemek için şöyle birşeyler daha test ettik.

google apps a luşturdugumuz. mail adreserine mail atınca bazılarından şu
yanıtı alıyorum belki bu bir fikir verebilir.

"""
This is the mail system at host mail.benimserver.com.tr.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

                   The mail system

<t...@denemedomain.com <abdul...@dizium.com>>: host
aspmx.l.google.com[74.125.39.27]
said: 550-5.1.1
    The email account that you tried to reach does not exist. Please try
    550-5.1.1 double-checking the recipient's email address for typos or
    550-5.1.1 unnecessary spaces. Learn more at
    550 5.1.1 http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=6596
    22si21592950fav.83 (in reply to RCPT TO command)

""""
Microsofttan gelen cevap

 Hello,

 We have added your domain to the Sender ID program.  This may take up to 2
business days to be fully replicated in our systems.  If you have any
questions regarding this please let me know.

We reviewed your SPF record and note that it includes the "ptr" or reverse
DNS lookup mechanism.  The specification for SPF records (RFC 4408)
discourages use of "ptr" for performance and reliability reasons.  This is
especially important for Windows Live Mail, Hotmail and other large ISPs as
a result of the very high volume of mail we receive each day.   We highly
recommend you remove the "ptr" mechanism from your SPF record and, if
necessary, replace it with other SPF mechanisms that do not require a
reverse DNS lookup, such as "a", "mx", "ip4" and "include."  This will help
ensure that Sender ID validation is performed as accurately as possible,
maximizing your email deliverability while protecting your domain from
spoofing.

You do not need to notify us when you make this or any revision to your SPF
record since we will automatically pull the current record from the DNS
daily.  Thanks again for your support in improving online trust and
confidence.

You can find technical information on the Sender ID program at
http://www.microsoft.com/senderid

Regards,

Rey

Sender ID Management Team

01 Şubat 2011 09:18 tarihinde Levent ERSOY - Alantron <